4 Temmuz 2013 Perşembe

TAVUK KÖFTE

     Yıllar öncesinde ki bu yıllar yaklaşık en az15 yıla yakın benim kafamı kurcalardı hep neden tavuk kıyması  yok diye...Kıyma makinam olsaydı gözümü karartıp göğüs ve but etini çeker bu merakımı giderirdim ama makinam yok kasabımı da bu teklifle gitmek beni komik duruma düşürür diye sorma cesaretini göstermemişim :) Halbu ki ne olacak yani git ben tavuk göğsünden kıyma çektirmek istiyorum de o an komik gelip hafif bıyık altı alaycı gülümseme olsa da yüzlerinde,eminim ben dükkandan çıktıktan sonra acaba mı diye soru işareti onların aklında da belirirdi ve ben mutfakta yeni bir adım attırmış olacaktım ve beni gördüklerinde bakın tavuk kıymasını ilk keşfeden kişi diyede parmakla gösterilip tarihe geçecektim ..:D Vayy be hayali bile güzel :) Sonra bir baktım ki  6 sene önce biri cesaret gösterip tavuk kıyması çektirmiş ki tavukçuma gittiğimde baktım tezgahta farklı bir ürün nedir diye sordum da tavuk kıyması demez mi Ne kadar yıkıldığımı siz tahmin edin artık :) ağlayacam ne oldu diyecekler anlat anlat bitmez ..şiparişleri zor aldım geldim..ama ben bende değilim..Benim düşündüğüm olmadıya o an gurur yapıp almadım :)..Daha sonra cesaretimi toplayıp almaya gittiğimde  bu yaklaşık 2 ay sonraydı,kıyma istedim _senin için çekerim fakat artık tezgaha koymuyorum çünkü pek talep olmadı dedi ...Ben de içimden oh olsun derken buldum kendimi :)))) Bu ne hazımsızlıktı böyle ..Sonra yıllar üstüne yıllar eklendi..Bu defa kardeşimle birlikte alışverişe çıktık ve tavuk almak için dükkana girdiğimiz de baktım kıyma ve ben yine gülümserken buldum kendimi :)) Fikir aynı fakat tavukçu farklıydı...sordum evet çok talep var demez mi ben yine geçmişe dayalı öfkeyle gülümsedim :) Ve anlattım olan biteni.....Bir kahkaha tufanı koptu tavukçuda ...Aklıma koydum ya yapacaktım ben bu işi ,bunun için kıyma makinası bile aldım ama daha ben kullanamadan birileri yapmış yine yapacağını :) neyse güvenilir bir kasabımız var hemen 500 gr tarttırıp eve geldim ..hemen köftemi yoğurdum ..Çocuklar ilk etapta itiraz etselerde tat konusunda tereddütleri olsa da gördük müthiş bir lezzet ve eminim sizin mutfaklarınızın vazgeçilmezi olacak..Bol yağda kızartmış olmama rağmen hiç yağ çekmemiş olması ise hem mide hem sağlık için mükemmel olsa gerek...Bir tavsiyem köfteyi yoğurduktan sonra mutlaka buzdolabında en az 1 saat kadar dinlendirin...Bu arada köftenin lezzetine doyamadık ya ben hızımı alamayıp birde tavuk kıymasından biber dolması yaptım ..ilerki zamanlar da onun tarifini de paylaşıcam..Sıcak yaz aylarında ve Ramazan sofralarınız da hem hafif hem lezzetli bir menü...


TAVUK KÖFTESİ
500 gr tavuk kıyması
3 tane orta boy soğan
1su bardağından 1 parmak eksik bayat ekmek içi
çeyrek demet maydanoz
Tuz,karabiber,kekik,pulbiber,nane,kimyon,
sarmısak tozu veya 1 diş sarımsak rendesi
1 tane yumurta
2 yemek kaşığı sıvıyağ

Yapılışı:Kıyma bir kaba alınarak üzerine rondo da çekilmiş ekmek içi,soğan ve maydanoz konur.Baharatları,yumurtayı ve sıvıyağı ekleyip iyice yoğrulur..İstediğiniz şekli verip bir kaba koyarak buzdolabına konur ve dinlendirilir.Vaktiniz yoksa 1 saat kadar dinlendirebilirsiniz..Vaktiniz varsa daha uzun saatler buzdolabında tutabilirsiniz..Bol kızgın yağda kızartıp veya teflon ızgara da kızartıp ;Pilav,Patates kızartması ve salata eşliğinde servis yapabilirsiniz...
 NOT:Tavuk kıyması sadece göğüs etinden çekilerek yapılıyormuş bunuda belirtmek istedim..Ben but etide katsak nasıl olur diye sordum olabilir ama sadece göğüs etinden olursa daha güzel olur dedi bilir kişi ....






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder