12 Temmuz 2013 Cuma

KIYMALI BİBER DOLMASI




Çok yoruldum,Çookk yorgunum..Bu bunaltıcı sıcakta ev toplamak ,kolilerle uğraşmak ,bakıyorum diğer siteler  harıl harıl iftar için menü hazırlamakta ben kolilerin arasında boğulmuş vaziyettteyim :(( Sen yardım et kolaylıklar İHSAN eyle RABBİM Bana ve Tüm bunalmış Kullarına..Amin...Bulduğum arada aparatif olarak dün akşam için hazırladığım iftar menüm..Sizede bir fikir olur.
Tarhana Çorbası
Kıymalı Biber Dolması
Salata
Kavun
Ekler pastası

Tarhananın yapımını kısmet olursa kış hazırlıkları yapamı bölümünde anlatıcam..
Ekler Pastasımı :) Beş gün sonra gideceğimizi öğrenen Pastaneci komşum sağolsun eklerin tarifini verdi :))Hamurunu bildiği söyledim iç kırema ve üst çikolatasını tarif etti..Buda size ilerde ki zamanlar da kısmet olursa Sürpriz olsun...

Kıymalı Biber Dolma için:
250 gr kadar kıyma
9 tane orta boy dolmabiber
6 yemek kaşığı pirinç
1 büyük boy soğan
1 yemek kaşığı biber salçası
1 çay bardağına yakın zeytinyağı
1 çay bardağı su
1 tatlı kaşığı nane
karabiber,tuz,maydanoz
Pirinçler bol suyla yıkanıp bir kaba konur.Üzerine kıyma konur..Soğan rendelenir diğer bütün malzemeler katılıp iyice yoğrulur.Temizlenen dolmabiberler alt taraflarından bıçak yardımı ile küçük üç veya iki tane delik açılır..Malzemeler dolmabiberlere doldurulur.Domates veya dolmabiberlerin saplı kısmı ile kapak yapılıp tencereye dizilir.Yarısına kadar sıcak su ekleyip kaynadıktan sonra kısık ateşte 25 _30 dakika pişirilir....

Küçük bir not:Dolmanızın suyu fazla gelmişse ve çok sulu dolma sevmiyorsanız artan suyunu çorba yapımında kullanabilirsiniz.Ben,Dolmanın suyu biraz fazla gelmişti Tarhana çorbasının yapımında kullandım...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder