4 Temmuz 2013 Perşembe

PATATESLİ OMLET

 Okullar kapandı.. Sıcak yaz günlerinde gündüzünü odadan odaya dolaşıp  en serin yeri bulmaya çalışan,gecelerini de ortalık biraz serinlemişken tadını çıkarıp geç vakitlere kadar oturan daha sonrasında sabah olunca da kalkmayan çocuklarımızda eve kapandı :)...hem bir boğuşma hemde sıcağın etkisiyle miskin miskin salınma vaziyetlerindeyiz...Bazen kahvaltı bile yapmak istemiyor cocuklar..Ama bu patatesli omleti yaptım mı resmen sofraya saldırıyorlar kıtlıktan çıkmış gibi sofrayı silip süpürüyorlar bana da masayı toplayıp,bulaşıkları yıkamak kalıyor..Geç kalkınıp ta kahvaltıda geç yapıldıysa akşama kadar pek bir şey yemeyen çocuklarım _Anne yine patatesli omlet yapıp yanına çay karpuz ve peynir hazırlar mısın? deyince işin kolayına kaçma sevinciyle atlaya zıplaya hazırlıyorum menüyü :) çünkü sıcak oldukça bunaltmış bir durum da beni..Fiziksel rahatsızlıklarım da olunca bazen akşama kadar kafamı kaldıramıyorum :(
  Ertesi günü yine aynı menü konusunda ısrar ediyor buluyorum benim çocukları .._yavrularım etmeyin eylemeyin bir ömür böyle geçmez değişikliklere ve yeniliklere açık olun diye öğütlerken ben kuzularımı bu arada mutfakta patates soyarken buluyorum kendimi :)her ne kadar onlara belli etmesem de içimden bir dua ediyorum ki çocuklarıma beni yormuyorlar diye ...ama şartımı da ekliyorum yanında mutlaka peynir,domates,salatalık,yeşilbiber,zeytin vs. vs. de yiyeceksiniz diye..Neyse ki fazla itiraz sesleri yükselmiyor içerler de biryerlerden  ..Tatlı tatlı soframızı hazırlayıp karnımızı doyurup miskinlik yapmaya devam ediyoruz..
   Sizinde çok seveceğiniz hafif, lezzetli ve bir o kadar da pratik..Değişik malzemeler katarak omletinizi şenlendirebilirsiniz..Çocuklarınızı sevindirmek adına bence denemeye  değer...haydi kolay gelsin Can tanelerim :)
PATATESLİ OMLET
Malzemeler :5 tane küçük boy patates
                   3 tane yumurta
                   tuz,yemek ölçünüz kadar sıvıyağ

Pişirmek için yanmaz tava

Yapılışı :patateslerin kabuklarını soyup tavla zarından biraz büyük parçalara bölüp tavaya alıyoruz.Üzerine sıvıyağ ilave edip kızartmaya başlıyoruz fakat sıvıyağ kızartma yapar gibi çok olmayacak..sadece patateslere yetecek kadar olmalı.Tuzunu ilave edip kavurmaya devam ediyoruz.Tavaya uygun bir kapak kapatıp kısık ateşte pişiriyoruz.Yumurtaları bir kase de çırpıp patateslerin üzerine döküyoruz.Tekrar kapağını kapatıp kısık ateşte yumurtaların pişmesini sağlıyoruz.1_2 dakika ateşte tutup altını kapatıyoruz.Dilimleyip servis yapıyoruz.
Afiyet olsun...












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder