26 Haziran 2013 Çarşamba

SUSAMLI VE TAHİNLİ KEK

   Okulların tatil olmasına günler kala ortanca kızım rahatsızlanca apar topar Türkiye'ye geldik..Doktor kontrolleri tetkikler çok şükür şimdi iyi ALLAH'a şükür..Hani rahatsızlanınca soluğu yurt dışların
da alan insanlara hayret ediyorum ve ben biliyorum ki bizim Ülkemizde Tıp çok ilerde ...Doktorlarımıza diyecek yok sağolsunlar Varolsunlar...
     Temmuz ayı bizim için zaten çok hareketli ve çok yoğun geçecekti ..Görev yerimizde ki hizmet yılımızın bitmesiyle böylelikle yurt dışı macerası da sona erecekti ve yeniden bıraktığımız yerden devam etmek için hayatımıza koşturma hızında bir yoğunluk olacaktık..Bir yandan ev toplayıp eşya kolileme.Bir yandan şehre veda ve bir yandan da yeniden başlayacağımız hayatımız için mekan hazırlığı...bunların planlarını yaparken uzun uzun ,planda olmayan sürprizli gelişmeler..Çocuklarla ben biraz erken döndük yurda...Kızımın kontrolleri devam ederken benim de mekan hazırlığı çalışmam yoğun bir tempoyla devam ediyor ve ne yazık ki bu zaman aralığında sizlerden çok ayrı kaldım :( misafirlikteyim mutfağımı ve sizleri çok özlüyorum...hani bir tarif bulsam kaçırmayıp hemen fotoğraflayıp sizlerle paylaşmak istiyorum fakat ben mağaza,mağaza gezerken yeni yapılan evimizin inşaatıyla ev arasında mekik dokuyorum..Tabi bu arada çocukların okul kayıt işlemleri dershane kayıtları ve eşimin yanımda olmayışı :( her şey bana bakarken annemin mutfağına girip sizler için hiç tarif uygulayamadım ama ben biliyorum ki sizler beni anlayışla karşılayacaksınız...Bu yazı aslında bir özür niteliğinde ve lütfen kabul buyurun...Bu tarif sevgili Canan Arkadaşıma ait...arşivlerimde gizli saklı bir yerlere saklanmış ...Kontrol ederken buldum ve bir sevindim ki hiç sormayın :) bu aralar sizleri boşladığımı sakın düşünmeyin mazeretimi yazdım çünkü ...çok güzel ve lezzetli  bir kek deneyin seveceğinizden eminim..Sevgiyle kalın...

Malzemeler :
3 tane yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı tahin
1 çay bardağı soğuk süt
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

Dışını kaplamak için susam

Yapılışı :
Yumurta ve şeker köpürene kadar çırpılır.Diğer sıvı malzemeleri de ekleyip karıştırdıktan sonra un ve kabartma tozunu ekleyip fazla hızlı karıştırmadan bir kaşık yardımı ile keki alt üst yaparak karıştırılır..Yağladığımız kalıba bol miktarda susam döküp  kalıbın her yerine bulaşacak şekilde susamları dolandırıyoruz ve kekimizi kalıba döküp 180 dereceli fırında kürdan batırdığımızda temiz çıkacak şekilde pişiriyoruz.Kek soğuyunca kalıbı ters çevirip kekimizi kalıptan çıkarıyoruz dilimleyerek servis yapıyoruz...





   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder