10 Haziran 2013 Pazartesi

MEVSİM SEBZELERİ İLE PATATES SALATASI

    Yine bilgisayar başında ve yine günlük takip ettiğim site gezintileri yapıyorum..Kim nereye hangi tarifi eklemiş . Kim ne yapmış ,ne yayınlamış diye gezinirken Nefis Yemek tarifleri diye bir site var orada gördüm bu tarifi..Çok ilginç ve değişik değil çok kere bende yaparım evde ,bazen patates içli bir tarif yaparım,patatesi fazla gelir akşam yemeğine veya öğle yemeğine mevsim sebzeleri ile patates salatası yaparım sofraya..Tarife göz gezdiriyorum bir taraftan da öğlen yemeği hazırlıkları için taze fasulye temizliyorum.Bir taraftan kırmızı mercimek çorbası yapma hazırlıklarım devam ederken kapı çalıyor.Biliyorum ki büyük kızım ve küçük kızım okuldan geldiler koşup kapıyı açıyorum....İki kişi beklerken bakıyorum büyük kızımın arkadaşı Maria zayıf Türkçesiyle -merhaba diyor.karşılıklı gülümsüyoruz.Büyük kızım anne Maria bize gelmek istiyor gelebilir mi diye soruyor..Ne demek tabi buyursun diyorum...
    Evimize misafir geldiğinde bir telaş kaplar bizi...Mutfağımız da pişen en güzel yemekleri yapmak isteriz misafirimize..Ama bu sefer ki başka  bir milletten kalan yarım yemeklere devam et dedim kendi kendime evimize misafir gelmiş yemek yedirmeden gönderilir mi ? Bu sofra kimleri ağırlamadı ki diyorum kendi kendime Kombo'lu ,Afganistan'lı,Kazakistan'lı ve Yunanlı işte Gurbette olmanın en güzel yanı bazen sofranı uluslar arası masa haline getirebiliyorsun çocukların arkadaşları sayesinde...Bakmayın siz öyle yok bizim mutfağımızı bilen dediklerine o kadar çok kişi var ki ve Türk yemeklerinin tadına bakmak isteyen....davet ettiğiniz zaman davetinizi memnuniyetle kabul edip sofranıza eşlik eden...
  Maria kızımızın yemekten daha ziyade börek tarzı yiyecekleri sevdiğini biliyorum..Türkiye'den gelirken aldığım yufkalardan 3 tane kalmıştı ve bingo hemen ocağa ALT ÜST (TENCERE BÖREĞİ) ni koydum Taze Fasulyede ocakta...ve aklıma mevsim sebzeleri ile hazırlanmış Patates Salatası geldi...patatesler haşlanması için ocakta..Kırmızı mercimeği de yıkamıştım zaten onuda hazırladık...Pişmelerini bekliyorum..Bu arada salatamın malzemelerini hazırlayayım dedim...Aklıma tarifini sabah kalktığım da yapmayı aklıma koyduğum kurabiye geldi...Ee çocuklar sever nede olsa onlar genç yerler diye düşündüm kurabiye hamurunu yoğurup (Onun Tarifinde yazıcam Kısmet olursa )ufak kızımdan yardım istedim kurabiyeleride hazırlayıp fırına sürdük...Yemekler hazır,sofra hazır masada herkez yerini aldı.Yiyorlar ve ben seyrediyorum :) Özellikle yabancılar olduğunda yani farklı Milletten birileri olduğunda soframız da yemekten çok onları seyretmek oluyor..Tepkileri,mimikleri merakla masada ne varsa hepsinin tadına azar azar bakmak istemeleri bunları seyretmek o kadar hoşki..Müthiş zevkli....Bir de yorum yapmaya başlıyıp siz mükemmel bir aşçısınız (genelde ilk yorumlar bu oluyor ), kesinlikle ben kendi üzerime alınmıyorum Bizim Ülkemizde bütün hanımlar böyledir deyince nasıl yani diyede tepki vermeleri öldürüyor beni :) Bizde bu yemekler sadece misafire pişmez ..Her evde ve her akşam pişer deyince şaşkınlıkları artıyor çünki yabancıların biz Türklerden çok farklı beslenme alışkanlıkları var...
    Yemekler bitiyor ve müsade istiyor misafirimiz...yaptığım kurabiyeleri çok beğeniyor bende ailesine götürmesi için paket yapıyorum...memnuniyetini dile getirip büyük kızımla birlikte ayrılıyorlar evden ...Yolda tekrar tekrar teşekkürlerini dile getiriyor.Bir ara telefonu çalıyor ;arayan ablası ve direk telefonu Ben TÜRK yemekleri yedim biliyormusun ve size de kurabiye getiriyorum.....
   Elçiliğin sadece devletin görevlendirdiği kişilerden olmadığını görüyorum...Buda bir elçilik ,hem bizleri hem memleketimizi tanıtma adına.....

  MEVSİM SEBZELERİ İLE PATATES SALATASI
Malzemeler:
3 tane patates
2 tane domates
1 tane salatalık
1 tane sivri biber
1 tane kuru soğan
yarım limon
1 çay kaşığı tuz
yarım çay bardağı zeytin yağı

Yapılışı :
Patatesleri haşlıyoruz.kabuklarını soyup iri küpler halinde doğruyoruz.Diğer malzemeleri de doğrayıp bir kapta karıştırıyoruz.Tuzunu ,limonunu ve zeytin yağını da katıp servis tabağına alıyoruz...Ben üzerine toz nane ve sumak serptim.arzu ederseniz sizde kullana bilirsiniz....













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder