9 Haziran 2013 Pazar

TAVUKLU PİLAV


Ailecek bu pilavı çok seviyoruz.
  Yıllar Yıllar önce uydu kanallarının ilk geldiği yıllardı.Ben yine hiç bir kanaldaki yemek programlarını kaçırmadığımdan olayı o kadar abartmışım ki uluslar arası televizyonlardaki yemek programlarını izliyorum ve size söyleyebilirm ki bu sayede ingilizcem bile gelişmişti :)..Cezayir kanalında öğleden sonraları bir yemek programı vardı çok güzel yemekler yapırdı genç aşçı.Bir gün baktım MAKLUBE yazıyor..Cezayir'in a resmi dili fransızcadır,program ingilizce alt yazılı bir program olduğu içinde izliyorum..O aralarda da bizim ülkemizde Bir MAKRUBE ismiyle bir pilav furyasıdır gidiyor ki sormayın...Meğer oradan esinlenerek yapılmış yada oralardan birileri getirmiş bu yemeği..yapılış tarzı aynı fakat tek fark içine domates suyu ve salça birde bol baharat konuluyor..Daha sonraları bu yemeğin aslı anlaşılmış olacak ki Şimdi Maklube deniliyor....
     Ramazan ayının ilk günlerindeyiz..Bir aile dostumuz İftara davet ediyor ve bana diyor ki size yeni öğrendiyim  bir pilav yapıcam çok değişik diyor.Davet günü geliyor 3-4 aile davete gidiyoruz...Merakla yemeği bekliyorum arkadaşımız da servis öncesi bir övüyor bende merak tavan :))Servisi yapıyor servis tabağının ortasında pilav kenarlarında salata ve yoğurt sunumu çok göz alıcı olur Maklubenin herkez de gözler ışıldıyor bense aaa maklube mi yaptın diyorum :)) Arkadaşımın gözleri yerinden fırlayacak nerede ise yaw Hatun senin bilmediğin bir yemek yokmu yaw söyle bakalım bunu ne zaman öğrendin diyor ..Bende geçenlerde Cezayir televizyonunda izledim orada verdiler tarifini deyince masadaki arkadaşlarım,ve  eşleri hepsi bana bakışlarını çevirmiş yok artık der gibi baktılar :)Bu pilavın tarihçesi bende böyle başlar...Bir dönem o tarife uygun yapardım bu pilavı ama artık kendi tariflerimi uyguluyorum..Hem kuşbaşı etli yapıyorum hem tavuk etli..Nasıl isterseniz o şekilde yapılıyor.Beğeneceğinizi umut ederek tarifime geçiyorum....Birde bir tavsiye daha bu pilavı Jasmine pirinçle denemeniz olacak...Farkı göreceksiniz...Haydi kolay gelsin....
TAVUKLU PİLAV
Malzeme :
2 kase pirinç
2 orta boy patates
2 tane havuç(ben bir avuç bebek havuç kullandım )
1 tane soğan
1 tane kemiksiz tavuk göğüs
tuz,karabiber,köri
2 tane küçük defne yaprağı
1 yemek kaşığı tereyağı
1 çay bardağı zeytin yağı
kaynar su
Pirinçleri yıkayıp bir kenara alıyoruz.Tencereyi ocağa koyup yemeklik doğradığımız soğanı yağlarla birlikte koyup kavurdum.Küp halinde doğradığım tavuk etlerini ilave edip iyice kavurdum Daha sonra yine küp şeklinde doğranmış patates ve havuçları ilave edip 1-2 dakika kavurup pirinçleri ilave ettim.Tuzunu ve baharatları ekleyip karıştırdım.Üzerini çok az geçecek kadar sıcak su ilave edip kısık ateşte pişirdim..Yarım saat kadar dinlendirip salata ve yoğurt eşliğinde servis yaptım....... afiyet olsun.......


NOT : BU pilava bezelyede ekleyebilirsiniz.Eşim pek sevmediği için katmıyorum ama size tavsiye ederim...Ve köri baharatı olmazsa olmaz...


 













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder