10 Haziran 2013 Pazartesi

UN KURABİYESİ

Bir önceki tarifimin yazısında bahsettiğim kurabiye işte bu kurabiye....3 sene önce bir arkadaşımın davetinde yemiştim...Çok beğenmiştim hafif sert ama yedikçe ağzınızda dağılıyor ve tadına doyamıyorsunuz...Biz hangi yağı kullandın diye marka soruşturuken ..masumca  bir tebessüm ediyor ve bu kurabiyenin içinde margarin veya tereyağı yok deyince tarif daha bir ilgimi çekiyor...Tarifini alıp bırakmışım bir kenara sonra unutmuşum...Taşınma telaşımaza denk gelen vakitler yazmış olmalıyım ki tarifi defterimin arasına bırakmışım kayıt dahi etmemişim....Yine siteler arası günlük gezimi yaparken bakıyorum ki bu kurabiye ...kaç gündür denemek istiyorum aklıma koydum ama bir türlü fırsat bulamıyorum taki bugüne kadar :)Misafirim gelmeseydi yine yapamazdım sanırım çünkü tesadüfe bakar mısınız ki yine taşınma telaşı ve ben yine eşya topluyorum :( Yine çok hüzünlendim :( ben gözyaşı çeşmelerimi açmadan tarifi vereyim ki yoksa kalacak...
tarif te sadece 3 malzeme vardı fakat ben birkaç ekleme yapıtım..
UN KURABİYESİ
Malzemeler:
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağından bir parmak eksik pudra şekeri
Aldığı kadar un
ben ilave olarak 1 çay kaşığı kabartma tozu
2 yemek kaşığı dolu dolu mısır nişastası  ekledim.
  Malzemeleri bir kaba koyup karıştırıp yoğurdum.Unu azar azar ilave ederek un miktarını ayarlayın.Kurabiyenizin hamuru ele yapışmayan fazla yumuşak olmayan fakat kolay şekil alan bir hamur olmalı...Yani hamurunuzu una doyurun..kolay şekil alıyor diye yumuşak bırakırsanız bu defa pişerken hamur yayılır ve kendini toplamaz...azar azar elle serpiştirerek yapın un katma işini birden boşaltmayın hamurun içine..İster rulo yapıp belli aralıklarla kesip tepsiye dizebilirsiniz. İsterseniz benim yaptığım gibi ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp oval şeklini verip üzerlerini çatalla çizip pişirebilirsiniz..veya kalıplı şekiller yapabilirsiniz ..tercih tamamen sizin...160 dereceli fırında 15 dakika..kurabiyeler ilk çıktığında yumuşak gelebilir,fakat telaş etmeyin çünkü durdukça kurabiyeler sertleşiyor.













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder