7 Haziran 2013 Cuma

PIRASALI KİŞ


Orta doğu ülkelerinden bu yıllar da bizim mutfağımıza kadar gelen KİŞ yapılacak içli malzemeye göre de davet sofralarımızın ara sıcak veya ara soğukları arasına girebilir.Bizim damak tadımıza göre mi diye soranlara artık günümüzde uzak doğu ülkelerine kadar ki yemek çeşitlerini kabullenir olduğumuzdan kişiye göre değişir.Pırasalı böreyin üstü açık ve kremayla yapılmış hali diyebilir.
  Ben ki alışkanlıklarımın dışında çok fazla tat denemem de sevmem de ..Malzemesini okurum veya sorarım içinde ne var diye ondan sonra yerimBu konuda çok sabit fikirliyimdir.Bu yüzden denemek istediğim halde uzun zaman deneyemedim KİŞ yapmayı:(( Amma velakin arkadaşımın ellerinden yiyinceye kadar (Rengin Arkadaşımın ellerine sağlık)..... İşte bazen ben bu nokta da hep kaybediyorum Ama ALLAH'ıma şükür bir şekilde cesaret edemediklerimin   tadına bakmak nasip oluyor :) Sonra da ahlanıp vahlanıyorum ben bunu nasıl yaparım kendime diye :)Tam akıllandım bundan sonra tariflerim de tereddüt yok diyorum,elime bir tarif geliyor haydaaaaa yine düşüyoruz ikileme :) Yani uzun lafın kısası deneyin ama mutlaka deneyin ve görün sizde seveceksiniz.

PIRASALI KİŞ
Malzemeler:
İç harcı için
2 tane pırasa
sıvıyağ
tuz,karabiber
Pırasa 3 santim aralıklarla kesip ortadan ikiye bölerek jülyen şeklinde doğranır.Bir tavaya sıvıyağ koyup pırasalar karamelize olana kadar kavrulur.Tuz ve karabiberi ekleyip soğuması için bir kenara alınır.
Bu arada
125 gr. margarin veya tereyağı
250 un
90 gr su
Bir çimdik tuz
Bu malzemelerin hepsi (mutlaka gramajlarına dikkat edilmeli )karıştırılıp yoğrulur.Tart tepsisine yerleştirip,kenarlarından da tepsinin hizasına kadar hamur çıkartılır.üzerine aliminyum folyo koyup fasulye veya nohut konur ve Kiş hamururnun kabarmaması önlenir.180 dereceli fırında 10 dakika kadar pişirilir.
Bir kenarda 250 mg % 30 luk krema ve 3 tane yumurta çırpılır.İçine tuz,.muskat cevizi rendesi (İsteğe bağlı;katılmasını tavsiye ediyorum),istenilen ölçüde kaşar peyniri rendesi.( ben bir su bardağı kullandım ).karıştırılıp.Fırında 10 dakika kadar pişirdiğimiz hamuru çıkarıp folyo kağıdını ve fasulyeleri alıp önce soğumuş olan pırasaları yayıyoruz.Daha sonra kremalı harcı üzerine döküp fırında en az 30-35 dakika pişiriyoruz.Kişi sayısına kadar üçgenlere bölüp servis yapıyoruz....

Karamelize pırasa:dilimlenmis pırasanın sıvıyağıyla yavasca kahverengileşene kadar pişirilmis haline verilen ad.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder