10 Mayıs 2013 Cuma

ELMALI KEK

 ELMALI KEK 

    Bu kek tarifi defterimin sayfaları arasında karışmış gitmiş.Defteri elime aldığım da gözüm hep çarpar fakat bir türlü yapma fırsatı bulamadım..Elmalı keki yapmayı niye bu kadar ertelemişim onuda bilmiyorum ve akşam misafirlerimi bu keki yapıpta çok beğendiklerine tanık olunca Elmalı Keke ne kadar haksızlık ettiğimi gördüm...
   Ve bu haksızlığı çocuklarıma da yaptığımı anladım..Ortanca kızım anne niye bize daha önce bu kekten hiç yapmadın görüntüsü çok güzel oldu dayanamayacağım dedi ve ayak üstü bir dilimini götürdü.. İkinci dilimi ben ne yapıyorsun diyene kadar yedi :).Servis esnasında sadece bu keki yiyebilirim gerisini gözüm görmüyor diyen konuğum.Ya ben bu keke niye bu kadar haksızlık etmişim anlayamadım,bilemedim,Çok fazla kek sevmeyişimden kaynaklanıyor herhalde....Bir tek annemin keki hariç...Çok aramam kek olsa da olur olmasa da..Ben tam bir kurabiye hastasıyım hatta canavarı diyebilirim :)...Artık bu kek te mutfağımda yer alan vazgeçilmezler arasında...Ben yapmasam da kızım anne nasıl olsa bu keki Sitende yayınlayacaksın sen yapmasan da ben yaparım diye de küçük bir uyarı ...
   Elmalı keki defterime yazış tarihine baktım da Ben 15 yıl önce almışım bu tarifi kim bilir evveliyatını :)...Fırın tepsisine yapılmıştı ve her dilime bir elma dilimi gelecek şekilde elmalar dizilmişti.Bol pudra şekeri ve elmaların üzerine gelen pudra şekeri,elmaların ıslaklığı ile erimiş ortaya çok güzel bir görüntü çıkmıştı...Lezzeti de çok güzeldi..Sizlerinde yapmanızı öneririm ve bu güzel lezzetten geri kalmayın derim....Haydi kolay gelsin...

Malzemeler :
1 su bardağı erimiş tereyağı veya margarin
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı şeker
3 tane yumurta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tarçın (ben 1,5 ç.kaş.kullandım)
Aldığı kadar un

Üzeri için:
İnce Dilimlenmiş elma
pudra şekeri
Yapılışı:
Margarin veya tereyağı eritilip soğuyunca diğer kek malzemeleride katılıp iyice çırpılır.Tarçın,un,vanilya ve kabrtma tozu bir kapta karıştırılarak kek hamuruna ilave edilir ve karıştırılıp yağlanmış fırın tepsisine dökülür.Her dilime bir elma dilimi gelecek şekilde elmalar yerleştirilir ve 180 dereceli önceden ısıtılmış fırında pişirilir.Fırından çıkarılıp kekin ısısı oda sıcaklığına gelince bol pudra şekeri serpilir...













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder