10 Mayıs 2013 Cuma

PATATESLİ KEK

  PATATESLİ KEK
Patatesli kek tarifini ,yapraklı takvimler olur, takvimlerin arka sayfalarında yayınlanan günün menüsü kısmında okumuştum...Çok tuhafıma gitmişti...Daha sonra tesadüfen aynı tarifi Ülkemizin çok sevilen ve çok geniş hayran kitlesi olan bir ustamızın yemek programında yapmıştı...İlk okuduğumda güvenememiştim fakat ustamız da yapınca tamamdır bu tarif deftere eklensin dedim.Birkaç defa yaptım bir keresinde baharat olarak evde istenilen baharat kalmamıştı.Bende Marketlerde ve baharatçılarda bir poşet içerisinde satılan 7 çeşit baharat var ben çemen diye biliyorum fakat yer yer ismi değişiyordur...o baharattan ilave ettim.O gün bugündür bu kek için o baharat vazgeçilmezimdir..Ve keki yiyende mutlaka daha önceki bildikleri ve yedikleri kekler le kıyas eder ve bunda çok farklı bir tat var der.Hem kokusu hemde tadı çok çok güzel oluyor..Ve sizler de eğer bu kekten yapacaksanız inanın çok maliyetli değil mutlaka o baharattan alın ve bu keki mümkünse o baharatsız yapmayın...Yine çok mu uzattım lafımı bilmiyorum :) tamam geçiyorum tarifime,

PATATESLİ KEK
Malzemeler:
3 tane orta boy patates(küçük küpler halinde  doğranmış)
1 tane yemeklik soğan(ince yemeklik doğranmış)
2 tane yumurta
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
2,5 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı dolu dolu çemen baharatı
1 çay kaşığı dolu dolu nane
yarım çay kaşığı çörek otu (tarifte yoktu )
Yapılışı :
Sıvıyağ,yoğurt,yumurtalar bir kaba koyup çırpılır.Tuz ,kabartma tozu,baharatlar ve un ilave edilerek karıştırılır.Daha sonra patates ve soğanı ekleyip karıştırılır.Yağlanmış ve unlanmış kek kalıbına döküp 180 dereceli fırında kızarana ve içini çekene kadar pişirilir.
Kek kalıbinda pişirmek istemiyorsanız orta boy yuvarlak veya dikdörtgen tepside pişirebilirsiniz.













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder