31 Mayıs 2013 Cuma

KAPALI PİZZA

KAPALI PİZZA


 Bazen insanlar dalgın olur ya aklındakiyle yaptığı örtüşmez.Kafasında türlü senaryolar vardır.Ev temizlenecek.çamaşırlar yıkanacak.Sepetteki çamaşırlar ütülenmek için seni bekler.Çocuklar okuldan alınacak.Öğlen yemeği hazırlanacak.Akşam yemeği içinde hazırlıkların sürmesi devam etmekte.bunlarla baş etmeye çalışırken cocuklar okuldan geldiğinde sevdikleri bir yemek olsun diye pizza yapayım dedim..Hamur yoğururken farkettim ki poğaça hamuru yoğurmuşum...
  Neyse bakarız bir hal çaresine diye düşünürken,pizza için gerekli malzemeleri de çıkarmıştım..Malzemelere baktım öyle garip garip duruyorlardı kenarda...Başka iç hazırlayayım da ne hazılıyayım diye düşünürken birden sağdan soldan yukarıdan yani kısacası etrafımda ki bütün yönlerden şimşekler çakıp ampuller yanmaya başladı :).Pizza malzemelerini doğrayıp poğaça   yapacaktım...salçalı sosunu da hazırlamıştım onu da ziyan etmeyip poğaçada kullanacaktım..tamam oldu bu iş değip hamurumun mayalanmasını bekledim...Poğaçalarımı yaptım pişirdim..Sonuç mu ? Harikaydı..
  Benim ufaklıklar okuldan gelipte masaya oturunca önlerine meyve suyunun yanında poğaçalar yer aldı ...Tahminlerini patates,peynir gibi içli poğaçadan yana kullanırken sürpriz yiyin ve görün dedim :)..Yumuşacık pofuduk olmuş sıcacık poğaçalarını ısırdıklarında en küçük kızım çığlık attı ..Aaa annem kapalı pizza yapmış :)....ve ismide hazır oldu böylece Kapalı Pizza ....
O gün bu gündür cocukların okul gezilerinde Kapalı Pizzamız hazır olur..Eve arkadaş ziyaretçimiz geldiğinde de kapalı pizzamız hazır olur.Bizim evin vazgeçilmezi oldu umarım sizlerde beğenirsiniz..
Malzemeler:
1 su bardağı su
1 su bardağı süt
1 tane yumurta (sarısı üzeri için)
1 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket instant maya 
Aldığı kadar un

İç malzeme
kaşar peyniri
salam,sucuk,sosis
1 tane sivri biber
İç malzemelein çeşidi ve miktarı tamamen sizin damak zevkinize bağlı.Elinizde ne varsa ve ne kadar varsa

Salça sosu için:
2 yemek kaşığı ketçap
1 tatlı kaşığı salça 
yarım çay kaşığı domates suyu (yoksa su )
1 çay kaşığı kekik

Yapılışı :
Su ve süt karıştırıp hafifi ılıtılır.Sıvıyağ,yumurtanın beyazı,çeker ve tuz bir kapta karıştırılıp maya ve un ilave edilerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğrulur.yarım saat kadar dinlendirilir.Bu arada iç malzeme zar büyüklüğünde doğranır.Bir kap içinde iç malzeme karıştırılır.salçalı sos içinde malzemeleri karıştırıp bir kapta bekletilir.kabaran hamuru yeniden yoğurarak (çok bastırmadan) gazı alınır.Yumurtadan biraz küçük hamurlar alınarak avuç içinde açılır ve açma işlemi avuç içi hafif yağlanarak yapılır.Hamura sos sürülüp iç malzeme konur ve avuç içinde toparlayarak yuvarlak şekil yapılır.Fırın tepsisine dizip ayrılan yumurta sarısını sürüp çörek otu serperek 180 dereceli fırında pişirilir.












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder