1 Eylül 2013 Pazar

KAPAMA

    Bazen yemek paylaşımı yapacağım zaman iliştirmek için yazı yazmaya sanki kelimeler tükenmiş ,benim aklıma hiç bir kelime gelmiyor...Nereden başlayayım,ne yazayım,hangi konuya deyineyim diye kara kara düşünürken paylaşım da bulunuyorum....Sade bir paylaşım da bulunduğum da biliniz ki kelimeler uçmuş paylaşım yapana kadar da belli ki gelmeyecek :)))
  Küçük bir kendimi tanıtıcı yazıdan sonra yine az bir ara bulmuşken facede gezip az ortalığı kolaçan edeyim derken baktım ki çok değerli arkadaşlarımdan biri yapacağı yemeğin fotoğrafını yayınlamış ve aynı zamanda kendilerinin yöresel yemeği olan adı KAPAMA olan yemeği paylaşmış..Hemen konuya vakıf oldum ve fotoğrafıyla birlikte tarifini istedim...Sağolsun sevgili arkadaşım Gülten'cim yemeği yapmış fotoğrafını bana yollamış ...Fotoğraftan da anlaşıldığı gibi afiyetlede yemişler ..bizde afiyet olsun diyorum ve bu yemeğin tarifini benimle ve sizlerle paylaşmama vesile olduğu için Gülten'ciğime teşekkür ediyorum...

 MALZEMELER:
Tavuk (Kalçalı but)
Pirinç
Tereyağı
Sıvıyağ
Tuz,Karabiber

YAPILIŞI: Pirinçler bir saat önceden tuzlu sıcak suyla ıslatılır.Bu arada tavuk butları iyice haşlanır.Sıvıyağ ve tereyağını ocak üzerinde kızdırp pirinçler ilave edilir tuzunu katıp yarım saat  kavrulur.Fırına dayanıklı kabın içine alınan pirinçlerin üzerine 1-1,5 ölçü kadar tavuk suyu ekleyip tavuk etlerini de iri parçalar halinde dizip karabiber serpilir ve fırına verilir.Yarım saat kadar pişirilip sıcak servis yapılır.
                                                                                                                 AFİYET OLSUN.....





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder